Rian Schmitz Rian Schmitz
Marketing & Communicatie Specialist
13 maart 2014

Dat internet en digitaal werken een ware revolutie heeft ontketent in onze maatschappij behoeft weinig toelichting. We kunnen niet meer zonder en het heeft onze manier van handelen en denken stevig veranderd. Het online aanschaffen van items is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld. Met een druk op de knop wordt de bestelling geregeld en wordt het pakketje – vaak al de volgende dag – keurig afgeleverd.

Nieuwe dimensie

Voor leveranciers biedt dit ook tal van opties. Het leren kennen van je klanten heeft namelijk ook een nieuwe dimensie gekregen. Klanttevredenheid meten door enquêtes korte tijd na levering te versturen, is tegenwoordig eerder regel dan uitzondering. Hier is niets mis mee, want op deze manier kunnen producten en diensten volledig naar wens van de klanten worden aangepast en verbeterd. Het is een gevaar dat we hier straks immuun voor worden en geen feedback meer willen geven. Het is echter juist deze feedback die erg belangrijk is om processen permanent te verbeteren.

Aansluiting bij de markt 

Digitale communicatie is hetgeen waar de hele dienstverlening van I-FourC op gebouwd is. Het verbeteren van de gehele organisatie is voor I-FourC altijd een streven en daarom is het heel goed om vanuit klantoogpunt naar processen en producten te kijken. Alleen dán weet je of hetgeen je aanbiedt past bij de behoefte van de klant en de wens van de gehele markt. Misschien kom je er als bedrijf zijnde op deze manier achter dat er aan de dienstverlening of het productportfolio het een en ander bijgeschaafd moet worden. Ook al wordt men overladen met dit soort verzoeken, als het een goede verbetering of aanvulling is, is het zonde hier niets mee te doen.

Input leidt tot verbetering

Het voeden van verschillende afdelingen binnen de organisatie wordt onder andere gedaan met de informatie uit deze klantevaluaties. Denk bijvoorbeeld aan de Marketing- of Research & Development afdeling. Soms worden er duidelijk zichtbare acties uitgezet en soms zijn het veranderingen die op de achtergrond worden verwerkt.

Het serieus omgaan met iedere vorm van feedback is van uiterst belang. Uiteindelijk zijn het de klanten die hier de voordelen van ervaren.

Gemeente Venray Maasziekenhuis Pantein Reade GGD Twente

Blijf op de hoogte





I-FourC maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken onder meer analytische cookies voor optimalisatie van uw gebruik van onze website. Deze cookies volgen uw gedrag op internet. Lees ons cookiestatement voor meer informatie. Gaat u verder met een bezoek aan onze website door te klikken, te scrollen of door hierna op akkoord te klikken, dan stemt u in met het plaatsen van cookies en het verwerken van de gegevens die wij en onze partners daardoor verkrijgen.