Jalema File Management (J-F-M)

Vanuit de gezondheidszorg bereikte Jalema steeds vaker de vraag of er plannen waren om ook met een service te komen welke zich bezig zou houden met de opslag van onder andere medische dossiers. Met name ziekenhuizen hebben steeds vaker een tekort aan archiefruimte. Wettelijk is bepaald dat patiëntendossiers velen jaren bewaard moeten blijven.

Aan de Charles Ruysstraat in Reuver werd een gebouw neergezet met een capaciteit van ongeveer vijfendertig kilometer archiefruimte. De naam Jalema File Management werd gekozen, omdat hierin heel duidelijk het aspect dossierbeheer in terug te vinden was. Het gebouw werd uitgerust met een groot aantal beveiligingsinstallaties, te weten een inbraakinstallatie, een cameraobservatiesysteem, een toegangscontrole installatie en een brandmeldinstallatie alsmede een blusgasinstallatie.

Geschiedenis

1986
DBS Dossier Beheer Systeem (1986 – 1995)
Het eerste logistiek software pakket dat bij klanten draaide voor het beheer van de steeds groter geworden archieven. In eerste instantie draaide dit software pakket stand-alone in het archief. In een volgende versie werden koppelingen mogelijk op basis van HL7.
1995
Jalema Information Manager (JIM)
De opvolger van DBS werd ontwikkeld en kreeg de naam JIM, Jalema Information Manager. Het ontwikkelen van software werd steeds belangrijker, aangezien we zien de wereld om ons heen ook verandert. Vroeger was alle informatie-uitwisseling gebaseerd op papier. We zagen allerlei nieuwe situaties ontstaan waarbij papier en digitale informatievoorziening hand in hand gaan. En juist daar ligt de kracht van de door ons gemaakte software. Een cliënt server applicatie waarmee zowel fysieke als digitale dossiers kunnen worden beheerd. Met JIM kunnen alle informatie eilandjes worden beheerd en toegankelijk worden gemaakt voor de eindgebruikers.
Mediaans
Dit softwarepakket werd bij klanten geïnstalleerd om dossiers aan te kunnen vragen bij Jalema File Management. De gescande dossiers werden daarna compleet of selectief afgedrukt op papier. De klanten kregen hiervoor een PC en modem ter beschikking gesteld van Jalema.
Code in One on demand
Dit stand alone programma is ontwikkeld eind jaren 90 en doorontwikkeld tot medio 2006. In 2012 volgt een internet versie. Via een paar eenvoudige stappen kan de gebruiker een kleurcoderingslabel ontwikkelen. Dit label wordt dan toegepast op de hangmappen van Jalema. Door gebruik van kleurcodering wordt verkeerd archiveren voorkomen en wordt de zoektijd naar dossiers met wel 40% bespaard. De input van data - die op de labels komt te staan - kan van diverse bronnen, handmatig een generator of een koppeling naar een bestand.
1999
Begin van I-FourC
In 1999 is de J-F-M-activiteit ondergebracht in een aparte rechtspersoon genaamd Jalema File Management B.V.
2000
Division Software Development (DSD)
DSD is opgericht in 2000. Een aparte afdeling die zich ging richten op het vermarkten van software en diensten van Jalema. In deze divisie werkten programmeurs, een helpdesk en een accountmanager. Door deze divisie werden drie belangrijke producten ontwikkeld en ondersteund. De software van J-F-M, Code In One On demand en het modulaire programma
Jalema Intake Solution (JIS)
Een door Division Software Ontwikkeling van Jalema vervaardigde gebruiksvriendelijke tool om een snelle en foutloze wijze dossiers te registreren en te koppelen aan de dossiernummers die J-F-M hanteert voor het beheer van dossiers was JIS. Het systeem vormde de basis voor de registratie van dossier bij J-F- M.
2002
Ontwikkeling I-FourC Virtual File
I-FourC Virtual File werd ontwikkeld. In 2002 werd het virtuele mapje ontwikkeld door de software afdeling. Dit was het begin van de mindset, die I-FourC al sinds de oprichting voor ogen had; het gevoel van papier in een digitale wereld. Deze gedachtegang is uitgangspunt voor alle oplossingen die I-FourC ontwikkeld.
Pand I-FourC gebouwd
Het pand van I-FourC werd gebouwd en de voormalige magazijnen van Jalema werden leeggeruimd voor Scanning on Demand. Voor deze tijd werkte deze divisie vanuit Jalema.
2003
I-FourC Scan Suite (2003 - heden)
Met deze eigen gemaakte scan software gebaseerd op Twain kan snel en foutloos gescand worden.
2004
Bedrijfsnaam I-FourC Technologies B.V.

In 2004 is de Division Software Development overgeheveld naar Jalema File Management B.V. en werd de bedrijfsnaam gewijzigd in I-FourC Technologies B.V.
Het laagdrempelige transitieconcept bracht nieuwe, gebruiksvriendelijke toepassingen voort, die in de markt aanslaan.

De naam I-FourC heeft twee betekenissen:

  • De 4 I's van I-FourC: Innovatie, Informatie, Integratie en Interactie en Computertechnology
  • Innovatie
    I-FourC maakt voor haar transitieconcept gebruik van de nieuwste en meest geavanceerde technologie. Als gecertificeerd Microsoft-partner gebruikt I-FourC Microsoft .Net-technologie, die garant staat voor een optimale integratie, een snelle verwerking en een doelmatige softwareontwikkeling.
  • Informatie
    De meeste organisaties bouwen vanzelf een digitaal informatiearchief op. Toch staat veel informatie nog steeds op papier. Het valt dan niet mee om een volledig beeld te krijgen van alle beschikbare informatie over een bepaald onderwerp. Het I-FourC transitieconcept Papierloos vanaf dag één! biedt de oplossing. Met één druk op de knop krijgt u een compleet overzicht van alle benodigde informatie. Hierdoor neemt de kwaliteit en tijdigheid van uw informatieomgeving aanzienlijk toe.
  • Integratie
    Natuurlijk wilt u de door ons gedigitaliseerde informatie naadloos integreren in uw bestaande systemen. I-FourC begrijpt dat en zorgt daar ook voor. Alle bestaande en nieuwe digitale informatie wordt samengebracht op één locatie, waardoor u vanuit één 'cockpit' alle informatie kunt raadplegen en bewerken.
  • Interactie
    Dankzij de ICT-componenten van I-FourC wordt er automatisch voldaan aan uw dagelijkse informatiebehoefte. Hierdoor kunt u vanaf de eerste dag volledig papierloos werken en is de continuïteit van uw dagelijkse werkprocessen gewaarborgd.
I-FourC betekent ook “I foresee” the future. Vanuit de papieren archief oplossingen werd I-FourC bedacht. In die tijd werd veel gepraat over de paperless office. Met het I-FourC concept verwachtte Jalema de toekomst aan te kunnen.

Web enabling (2004 - 2009)
De Web enabling betreft een voorziening waarmee klanten – zonder lokale software installatie – via het internet toegang krijgen tot hun dossiers, er moet slechts eenmalig een VPN (Virtual Private Network) connectie worden opgezet. Door middel van een Key-Fob (digitale sleutel) en een username krijgt men toegang tot de eigen dossiers en kan men deze aanvragen en inzien. Dit uiteraard onder strikte veiligheid en privacy.
2005
Eerste bulkscan
We mogen ons eerste bulkscan project uitvoeren bij een groot ziekenhuis.
2006
Bulkscannen
We breiden ons concept uit met bulkscannen, waardoor we een complete dienstverlening kunnen bieden.
Front end (medio 2007-2011)
De Front end is de vervanger voor de Web enabling en betreft de ”light” versie van de I-FourC JIM (cliënt server) en is bedoeld voor het aanvragen, beheren, inzien van bij I-FourC beheerde dossiers. De gedigitaliseerde dossiers verschijnen in de I-FourC Virtual File op het scherm, makkelijk bladeren en inzien is het devies.
2008
Software oplossingen op basis van SaaS
I-FourC besluit om de software oplossingen ook op basis van SaaS te gaan ontwikkelen, zodat de applicatie via beveiligde website toegankelijk is. Onafhankelijk van tijd en plaats werken wordt op deze manier gefaciliteerd.
Opdracht ziekenhuis Orbis
2008 halen we ook onze grootste opdracht binnen. Voor ziekenhuis Orbis mogen we 300.000 dossiers digitaliseren en 700.000 dossiers beheren in ons archiefdepot.
Intrede tablet pc
De tablet pc van Motion, de voorganger van de iPad, doet zijn intrede in ons concept, waardoor digitaal werken steeds meer aandacht krijgt.
2009
I-FourC Virtual Archive
Softwareontwikkeling is nooit gereed, in 2009 ontwikkeld I-FourC een SaaS (Software-as-a-service) product genaamd I-FourC Virtual Archive. I-FourC Virtual Archive is onze SaaS-versie, waarmee klanten al hun informatie-eilandjes kunnen beheren en dossiers binnenhalen. Met I-FourC Virtual Archive biedt I-FourC de mogelijkheid om data centraal op te slaan, een ruime opslagcapaciteit en de beschikbaarheid van I-FourC Virtual File. De I-FourC Virtual Archive zal op korte termijn ook in een On Premis versie beschikbaar komen.
2010
Nieuwe scanstraat
De capaciteit van de scanstraat voor de service bulk scanning is in december 2010 ingericht om een grotere hoeveelheid documenten te verwerken. Met deze capaciteitsuitbreiding is de huidige scanstraat beter opgewassen tegen de grote, nieuwe hoeveelheid documenten die I-FourC te verwerken krijgt.
Modern kantoorpand steunt groei I-FourC
Het moderne, lichte kantoorpand in Reuver biedt kantoren, opleidings-, vergaderruimte en flexplekken. Ook worden hier nieuwe toepassingen en releases ontwikkeld. De doorgang naar de digitaliseringsafdelingen demonstreert hoezeer externe archivering en digitalisering met elkaar verbonden zijn.
Fort Knox aan de Maas
De archiefruimte in Reuver, ook wel Fort Knox aan de Maas genoemd, bestrijkt zo'n 80 strekkende km. Met extern archiveren komt er bij klanten kostbare ruimte vrij. Certificering, protocollen, camera-observatiesystemen en een krachtige blusgasinstallatie maken de dienstverlening van I-FourC bijzonder hoogwaardig. Hier is de door onze klanten toevertrouwde informatie gegarandeerd veilig.
Oprichting Sociaal Fonds
Een bijzonder initiatief in het kader van MVO is het Sociaal Fonds van I-FourC. Elk jaar wordt er een deel van de winstuitkering door de medewerkers van I-FourC aan de kant gezet voor het Sociaal Fonds. Dit bedrag wordt vervolgens verdubbeld door de directie. Deze inzameling maakt het mogelijk dat I-FourC ieder kwartaal goede doelen blij kan maken met een donatie.
MVO certificaat
Sinds 2010 zijn we aangesloten bij MVO Nederland. Wij nemen verantwoordelijkheid en hebben strenge eisen voor onszelf op het gebied van veiligheid en kwaliteit, maar ook ten aanzien van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Onze medewerkers dragen dit uit tijdens de dagelijkse bedrijfsprocessen, evenals de partners en leveranciers waarmee we samenwerken.
2012
I-FourC Virtual File for iPad
Ontwikkeling van onze iPad app: de I-FourC Virtual File for iPad werd gestart. Het mobiele verlengstuk van het digitale archief gekoppeld aan onze I-FourC Virtual Archive.
2014
I-FourC Virtual File for iPad
In 2014 vierden we ons 10-jarig jubileum. Voor ons een belangrijke mijlpaal.
ISO 27001 certificaat
We hebben altijd gestreefd naar een optimale dienstverlening voor onze klanten. De bevestiging van de ISO certificering is voor I-FourC een erkenning van dit streven. Het ISO 27001 certificaat is een kroon op ons harde werk.
Gemeente Venray Maasziekenhuis Pantein Reade GGD Twente

Blijf op de hoogte





I-FourC maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken onder meer analytische cookies voor optimalisatie van uw gebruik van onze website. Deze cookies volgen uw gedrag op internet. Lees ons cookiestatement voor meer informatie. Gaat u verder met een bezoek aan onze website door te klikken, te scrollen of door hierna op akkoord te klikken, dan stemt u in met het plaatsen van cookies en het verwerken van de gegevens die wij en onze partners daardoor verkrijgen.