Lieke Melssen Lieke Melssen
Sales & Marketing Specialist
7 oktober 2014

Roy peetersVoor Roy Peeters, supportmedewerker bij I-FourC, is geen dag hetzelfde. Vragen van klanten en verzoeken van medewerkers zorgen ervoor dat hij steeds weer een stap verder kan zetten. Daarnaast is hij mede verantwoordelijk voor het ISO certificeringstraject om zo de kwaliteit van I-FourC op hoog niveau te houden. Kortom, een belangrijke spil in de organisatie.

De gemiddelde I-FourC werkdag

“Als ik iets over mijn werkdag kan zeggen, is het wel dat deze erg gevarieerd is. Naast mijn eerstelijnssupport functie, ben ik bezig met verkoop binnendienst, applicatiebeheer voor ons ERP systeem AFAS en leid ik, samen met een collega, het ISO-certificeringstraject. Het schakelen tussen deze verschillende verantwoordelijkheidsgebieden is een hele uitdaging, die van mij structuur en flexibiliteit vereist. Regelmatig heb ik te maken met meerdere zaken die allen spoed hebben, bijvoorbeeld een offerte, vragen van klanten of de inrichting van AFAS. Aan mij dan de taak om te beslissen wat voorrang heeft. Als ik dan alle zaken op tijd en netjes afgehandeld krijg, wil dat zeggen dat ik de behoefte van een klant of medewerker heb kunnen inwilligen en dit naar tevredenheid heb kunnen oplossen. Dat geeft me echt een tevreden gevoel.”

Één van je uitgangspunten is: ‘Klant is Koning’. Wat doe je zelf om deze uitspraak waar te maken?

“Dat begint bij het luisteren naar de klant. Als je écht luistert kun je je vervolgens ook veel beter verdiepen in de wensen, vragen en/of problemen van de desbetreffende klant. Ik zie het als een uitdaging om een klant goed te helpen. Er kan altijd iets mis gaan, maar de manier waarop het wordt opgelost resulteert in de mate van tevredenheid. Een heldere communicatie zonder onbegrijpelijke vaktermen is daarbij een pré.”

Het ISO traject vind plaats onder jouw leiding, wat kom hier allemaal bij kijken?

“ISO 9001:2008 richt zich op continue verbetering. Je kunt niet denken dat wanneer alles draait, het wel goed komt. Nee, steeds weer een stapje vooruit. Dat er bij ISO 9001:2008 veel komt kijken, wil niet zeggen dat hier veel extra werk mee gemoeid is. Een goede basis is namelijk van groot belang. Denk hierbij aan actuele, juiste en volledige

procedures, verslagleggingen en documenten. Hoewel ik de leiding neem, heb ik vier collega’s die me bij deze audits ondersteunen. Als je gedurende het jaar door alles goed bijhoudt, dan kost het kwaliteitssysteem nauwelijks extra werk. Het meeste wil je toch al weten en beheren om de dagelijkse processen in goede banen te leiden. Dit geldt ook voor ISO 27001/NEN 7510, waarbij we nu middenin het certificeringstraject zitten.”

“Alles wat ik doe, staat in het teken van vooruitgang. Denk hierbij aan kwaliteitssystemen die de organisatie tot een hoger niveau tillen en de inrichting van het ERP systeem waardoor we zowel intern als ook extern een strakke structuur en procedurering hebben. Maar ook het helpen van klanten met vragen en problemen helpt ons om onze dienstverlening en producten nóg beter in te richten, want juist dat is je grootste en meest waardevolle bron van informatie.”

Gemeente Venray Maasziekenhuis Pantein Reade GGD Twente

Blijf op de hoogte





I-FourC maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken onder meer analytische cookies voor optimalisatie van uw gebruik van onze website. Deze cookies volgen uw gedrag op internet. Lees ons cookiestatement voor meer informatie. Gaat u verder met een bezoek aan onze website door te klikken, te scrollen of door hierna op akkoord te klikken, dan stemt u in met het plaatsen van cookies en het verwerken van de gegevens die wij en onze partners daardoor verkrijgen.