Rian Schmitz Rian Schmitz
Marketing & Communicatie Specialist
10 april 2015

Efficiënte zorg verlenen is een discussie die hot is op dit moment. Zorginstanties hebben grote behoefte aan juiste, actuele en complete informatie. De zorgverlener moet altijd en overal toegang kunnen hebben tot de beschikbare medische informatie,zodat de cliënt goed wordt ondersteund. Alleen dan is het mogelijk om efficiënte zorg te verlenen.

De laatste jaren ontwikkelen zorginstanties zich steeds meer tot organisaties die de vraag van de cliënt centraal stellen. Dit komt onder andere door de vanuit de overheid opgelegde marktwerking, veranderende regelgeving, het grotere aantal ouderen en de toenemende zorgvraag. Ook verandert die zorgvraag: zorg op afstand en extramurale zorg zijn aan de orde van de dag. Dit vraagt om een andere werkwijze voor de zorginstanties. Kostenverlaging, efficiency, het verbeteren van distributie en de toegankelijkheid van medische informatie staan hierbij hoog op de agenda. Digitalisering en een perfect functionerend en overal toegankelijk informatiesysteem maken het tegemoetkomen aan die pijlers mogelijk.

Zorgverlener op locatie
Het bieden van zorg op locatie door zorgverleners is niet meer weg te denken. Een reden hiervoor is het grotere aantal ouderen dat langdurig thuis woont. De zorgverlener wil tijdens het bezoek volledig op de hoogte zijn van de laatste status van de cliënt. En deze status ook ter plekke kunnen aanpassen. Alleen dan is het mogelijk om efficiënte zorg te verlenen. I-FourC, specialist op het gebied van het digitaliseren van medische dossiers, maakt het mogelijk om alle papieren informatie van de cliënt te integreren in de digitale processen van de zorg. Informatie is daardoor op diverse zorgwerkplekken toegankelijk: thuis bij de cliënt, aan het bed in ziekenhuizen, in de revalidatiekliniek en natuurlijk ook op de thuisbasis.

Toegang tot informatie
Voorafgaand aan het bezoek kan informatie uit het centrale archief gedownload worden op een iPad, waardoor de zorgverlener thuis of op locatie offline de informatie kan inzien en bewerken via de I-FourC Virtual File iPad-app. Wijzigingen worden vervolgens direct geüpload zodra de zorgverlener zich in een beveiligde internetomgeving bevindt. Zo hebben alle betrokkenen gelijk de nieuwe versie van het document tot hun beschikking.

Veilig en snel over naar een efficiënte werkwijze
I-FourC biedt zorginstanties de mogelijkheid om snel over te stappen naar een efficiënte, mobiele werkwijze. Medische dossiers kunnen in één dag gedigitaliseerd worden. I-FourC houdt er daarbij rekening mee dat de continuïteit van het primaire werkproces, de privacy en de veiligheid gewaarborgd is. Het bedrijf is ISO 9001-gecertificeerd en ze voldoen aan de ISO 27001-norm. Zowel op fysiek als digitaal vlak heeft I-FourC flink geïnvesteerd om de hoogst haalbare maatregelen op het gebied van informatiebeveiliging door te voeren in haar bedrijfsprocessen.

Wilt u de beste zorg kunnen bieden voor uw cliënten en de betrokken zorgverleners altijd van de juiste, actuele en complete informatie kunnen voorzien? I-FourC biedt u de digitalisering van uw dossiers nu tegen een aantrekkelijk tarief aan, vanwege het tienjarig bestaan! Meer informatie vindt u op www.i-fourc.nl/zorg

Gemeente Venray Maasziekenhuis Pantein Reade GGD Twente

Blijf op de hoogte





I-FourC maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken onder meer analytische cookies voor optimalisatie van uw gebruik van onze website. Deze cookies volgen uw gedrag op internet. Lees ons cookiestatement voor meer informatie. Gaat u verder met een bezoek aan onze website door te klikken, te scrollen of door hierna op akkoord te klikken, dan stemt u in met het plaatsen van cookies en het verwerken van de gegevens die wij en onze partners daardoor verkrijgen.